Donatiebeleid en aanvraagprocedure

Hieronder leest u de procedure voor het aanvragen van een bijdrage aan uw project:

1.
Check criteria

Check of uw project voldoet aan de (gebieds-)criteria en richtlijnen van het SBB Fonds

2.
Aanvraag indienen

Vul het aanvraagformulier in dat u hieronder kunt downloaden. Stuur deze (digtaal) op met eventuele bijlagen.

3.
Behandeling

Het SBB fonds beslist over de aanvraag tijdens de eerstvolgende vergadering. In uitzonderlijke gevallen kan hiervan afgeweken worden.

4.
Besluit

U wordt zo spoedig mogelijk schriftelijk geïnformeerd of uw aanvraag al dan niet is gehonoreerd.

5.
Uitvoering

Aan elke subsidie zitten enkele voorwaarden voor de uitvoering. Lees deze hieronder.

Stap 1: Check Criteria​
  • 1. Type project

    De stichting SBB fonds verleent financiële steun ter zake van het uitvoeren of tot stand brengen van projecten van algemeen maatschappelijk belang met een ideële of sociale strekking op het gebied van: A. Kunst en cultuur; B. Gezondheid; C. Natuur en milieu; D. Sport en recreatie; E. Sociaal-maatschappelijk/ideëel. Aanvragen voor financiële steun aan een individueel belang worden niet gehonoreerd.

  • 2. Tijdig indienen

    De steun van de stichting is vooral gericht op het mogelijk maken van bijzondere projecten, waarbij in principe slechts projecten in de voorbereidende fase (en niet tijdens de aanvraag of als behandeling daarvan al geheel of gedeeltelijk is gerealiseerd) kunnen worden gesteund. Exploitatietekorten, salariskosten, kosten van levensonderhoud en kosten verbonden aan normale activiteiten van een organisatie zijn in principe van steun uitgesloten.

  • 3. Lokaal en looptijd

    De stichting verleent bij voorkeur steun aan concrete benoembare en afgebakende projecten in Breukelen en omgeving (zie gebiedskaart rechts zijnde het werkgebied SBB fonds naar aanleiding van de gemeentelijke herindeling). De steun heeft nimmer een permanent karakter en steun wordt in principe gegeven aan projecten met een looptijd van maximaal één jaar.

  • 4. Geen overheid & commerciële instellingen

    Aan overheden, overheidsinstellingen of structureel geheel of vrijwel geheel door de overheid gesubsidieerde instellingen wordt in principe geen steun verleend en evenmin aan commerciële instellingen, tenzij in het kader van een bijzonder project.

  • 5. Alleen projecten die het écht nodig hebben

    De aanvrager moet aantonen niet zelf te beschikken over (voldoende) middelen om het desbetreffende project te kunnen realiseren. Mocht de aanvrager toch blijken te (kunnen) beschikken over voldoende middelen om het project te kunnen realiseren op eigen of andermans naam of met andere middelen of inkomsten, zonder het de stichting van tevoren schriftelijk op de hoogte te hebben gebracht, dan kan restitutie van de verstrekte financiële steun worden verlangd.

  • 6. Documentatie aanvraag

    Alle aanvragen moeten ruim van te voren schriftelijk en voldoende gedocumenteerd worden ingediend teneinde goede besluitvorming te kunnen waarborgen. Hierbij dient gebruikt te worden gemaakt van het door het fonds vastgestelde aanvraagformulier (zie stap 2). Afhankelijk van de omvang van het project omvat de aanvraag in principe het volgende: een uitgebreide projectbeschrijving; laatst vastgestelde begroting en jaarrekening c.q. jaarverslag; een overzicht van instellingen waar eveneens een aanvraag voor een bijdrage is ingediend; de naam van één of meer contactpersonen met telefoonnummer (overdag) en indien van toepassing een kopie van de offerte(s). Daarnaast dient de aanvraag voorzien te zijn van een overzichtelijke begroting en dekkingsplan, alsmede een exemplaar van de statuten, een uittreksel uit het handelsregister van de Kamer van Koophandel en een recente jaarrekening.

Download door middel van de blauwe knop het aanvraagformulier.

Vul deze volledig in en stuur deze mét bovengenoemde bijlagen uit stap 1 naar het SBB Fonds

Per post:

Stichting Spaarbank Breukelen (SBB fonds), Postbus 88, 3620 AB Breukelen.

Per mail:

sbbfonds@hetnet.nl

Privacy:

Wij werken volgens de AVG. Hieronder kunt u onze privacy verklaring downloaden

Download onze Privacy Verklaring

Het SBB fonds vergadert drie keer per jaar. Bekijk voor het volgende vergadermoment hier het: vergaderschema.

Alleen tijdens de formele vergaderingen van het bestuur SBB fonds worden besluiten genomen over ingediende projectaanvragen.

In uitzonderlijke gevallen kan hiervan worden afgeweken. Neem hiervoor contact op met de Secretaris van het SBB fonds via sbbfonds@hetnet.nl

 

  1. Het betreffende project moet volledig worden uitgevoerd volgens de ingediende aanvraag, inclusief documentatie en begroting.
  2. Uitbetaling zal pas plaatsvinden zodra wij in het bezit zijn van alle relevante nota’s (kopieën) en (deel)eindafrekeningen van het betreffende project.
  3. Afrekening en realisatie van het betreffende project zijn afhankelijk van het besluit van het bestuur.
  4. Naamsbekendheid van ons fonds moet vermeld worden in verschillende media-uitingen. Voor het gebruik van ons logo in media en drukwerk kunt u deze rechts downloaden.
  5. Betrokkenheid bij de ingebruikname of lancering van het project is vereist.
  6. Ten behoeve van onze website ontvangen wij graag kwalitatief goede (digitale) foto’s van de activiteiten en belangrijke momenten van het desbetreffende project.